Monday, July 30, 2012

TRAPPED

Assalamualaikum.

Ramadhan tiba. Hampir dua bulan berlalu. Terlalu cepat proses pernafasan fasa baru yang sangat jahanam. Maaf kata kesat digunakan.

Terperangkap aku dalam pemilihan yang dilakukan manusia lain. Aku yang mengikut dengan sedar hanya mampu ketawa seribu penyesalan disebabkan yang melakukan segala ini adalah aku. Hebat permainan manusia. Sangat hebat.

Seribu bebanan tiba lagi atas kepala aku. Baru saja tenang dalam tempoh setengah bulan. Aku terperosok lagi dek doa manusia yang tidak pernah berpuas dengan apa yang ada.

Aku? manusia yang tiada kata tidak terima dengan seadanya. Hingga air mata jiwa kini kering. senyuman yang manis kini sinis berdendam.

Ramadhan kali ini betul-betul beri erti pada aku bahawa pentingkan diri dan jangan sesekali kau kasihankan pada mereka yang ada dan tidak punya pertalian

PERSETANKAN segala peristiwa yang bermakna. Tiada yang utuh selainNya. Jadi lari lagi jauh. jauh dari mereka. Lari lagi!

No comments:

Post a Comment

katakata bantal busuk

Blog ini aku taip dengan pelbagai isu. Jika ada melibatkan kamu. Maaf. Tiada niat menjatuhkan atau menaikkan sesiapa jika tanpa sebab musabab. Katakata aku taip bercampur aduk sebab aku bukan hebat gunabahasa. Tapi akan aku usahakan guna bahasa ibunda yang terbaik supaya kamu faham apa yang aku nak sampaikan.
Enjoy reading- azueBB