Sunday, April 28, 2013

Sarkastik II

hari yang sibuk. cuba buat kerja dengan sebaiknya.
pintu yang sedia ada tak pernah sunyi tanpa pengunjung.

"dik, tukar duit kecil"

"maaf. kak. tak ada."

"tak kanlah kedai besar macam ni pun tak ada?"

"kami pun nak guna kak."

"huh!"

menggeleng kepala. itu saja aku mampu buat.

...

kakak. mengapa kau musuhi dia hanya kerana aku tak mampu tunaikan permintaanmu?
wahai kakak, jika kau mendengar, andai ku beri tukaran duit kecil RM2 kepada kamu, mungkin akan ada sepuluh kakak sepuluh abang yang terus memusuhi aku.

jadi cukuplah andai hanya kamu yang memusuhi aku hanya kerana permintaan tukaran kecil RM2 tidak diendahkan.

-dumbdeaf

No comments:

Post a Comment

katakata bantal busuk

Blog ini aku taip dengan pelbagai isu. Jika ada melibatkan kamu. Maaf. Tiada niat menjatuhkan atau menaikkan sesiapa jika tanpa sebab musabab. Katakata aku taip bercampur aduk sebab aku bukan hebat gunabahasa. Tapi akan aku usahakan guna bahasa ibunda yang terbaik supaya kamu faham apa yang aku nak sampaikan.
Enjoy reading- azueBB