Wednesday, November 3, 2010

buku sebelah bantal- Kopi Susu Sepatu Biru

1-      Kopi Susu Sepatu Biru
Oleh: Ruby Hazari
Jemari Seni Publishing (2007)

Note: mengimbau kenangan masa kecil bila tengok cover ni..hurm..
Quote:
“Kata orang benci itu biarlah berpada, jangan nanti benci berganti rindu pula! Kata orang lagi, jiran sepakat membawa berkat.”

Intro:
Kalau banyak persamaan boleh jadi pujaan juga tapi kalau dah banyak perbezaan boleh jadi kegilaan hingga tahap nak lepaskan pun tak mahu! Haha!

Plot:
Serius! Aku ingat Emilia ini akan sangkut dengan orang lain. Encik Mat akan sangkut dengan anti-lelaki, Khaliza. Rupanya lain lak yang jadi. So unexpected story-lah!

Emilia ni main ym di maya, tak duga kenal Firdaus dan lain-lain. Tak sangka juga Firdaus tu jiran sebelah rumah!tak sangka juga jiran sebelah rumah adalah musuh tradisi! Tak sangka juga bila musuh tradisi tu lah yang banyak membantu dan menawan hati kalbu! Haha!

Konflik:
Akhir:
Mat bantu Emilia, selamatkan dari kena tangkap dengan penjenayah. Lalu Cinta Emilia dimenangi oleh Mat dengan jayanya!

Watak lain:
Kengkawan serumah Emilia dan Bekas bff Emilia dan gf tak jadi Mat, Roslinda menjadi watak antagonis! Cess sangat lah watak minah ni. Jahat tak leh blah! Paling aku tak suka bila dia boleh buang permohonan UPU Emilia kat tong sampah! Agak-agak lah wooi!!

Komen aku pasal kulit buku:
Ingat ada flashback dalam cerita ni, aku exited sangat nak baca. Rupanya tidak! Unexpected lagi! Haha!

Pengajaran yang aku dapat:
Buat baik berpada-pada buat jahat jangan sekali walaupun nak menipu di alam maya! Haha!

No comments:

Post a Comment

katakata bantal busuk

Blog ini aku taip dengan pelbagai isu. Jika ada melibatkan kamu. Maaf. Tiada niat menjatuhkan atau menaikkan sesiapa jika tanpa sebab musabab. Katakata aku taip bercampur aduk sebab aku bukan hebat gunabahasa. Tapi akan aku usahakan guna bahasa ibunda yang terbaik supaya kamu faham apa yang aku nak sampaikan.
Enjoy reading- azueBB