Saturday, March 24, 2012

Wake UP Sid! - Review

Wake Up Sid - Hindustan's Film

Nota: Sid...
Filem ni aku tonton beberapa hari lepas. Aku tak berapa tahu latar pembikinannya. Jadi aku google. Korang boleh baca disini. Wake Up Sid! Bagi aku Karan Johar tak kan buat filem yang merugikan. Jadi berbaloi untuk aku buang 2 jam memahami cerita ini.

Review aku-

Apa yang kita mahu dalam hidup? Bebas atau berdikari? mana lagi bermakna. kadang-kadang kita tak nampak apa yang didepan mata selagi tiada yang menampakkannya. tapi percayalah kita nampak cuma tiada keberanian untuk menampakkannya sebagai wujud. jadi hanya perlu fahami perlahan-lahan dan InsyaALLAH ia akan menjadi baik. Kerana yang baik selalunya diikuti suspens.

1- Watak-
Siddarth & Aisha- a good combination, berbeda watak dan ambition malah kehidupan. Asas pertembungan dua manusia ini ialah mencari inti hidup. Aisha mahu bebas, dan hidup lebih matang dengan usaha sendiri. Siddarth a.k.a Sid hanya lelaki biasa, bari habis belajar atau bahasa paling mudah baru kenal dunia. Jadi masing-masing melengkapi kekurangan dan kelebihan dan membuka mata masing-masing dengan apa yang mereka lalui.

2-Watak Tambahan-
Parent Sid, kawan bapak Sid, kawan-kawan Sid. Semua menjalankan watak dengan bagus dan setiap mereka bersangkutan dengan baik. tiada lohong untuk mengatakan mereka wujud sebagai pak pacak.

3-Props/Lokasi
hebat, santai, aku paling suka pejabat Mumbai Beat. Memang santai dan sesuai.

4-Muzik
Ini filem yang aku tonton kurang menari. Rare! tapi unik. ada ost yang aku rasa syahdu. haha!

5-Skrip
Meaningful! Ia tonjolkan dunia sebenar bukan stereotaip yang melampau.

Nota: Sangat enjoy!

No comments:

Post a Comment

katakata bantal busuk

Blog ini aku taip dengan pelbagai isu. Jika ada melibatkan kamu. Maaf. Tiada niat menjatuhkan atau menaikkan sesiapa jika tanpa sebab musabab. Katakata aku taip bercampur aduk sebab aku bukan hebat gunabahasa. Tapi akan aku usahakan guna bahasa ibunda yang terbaik supaya kamu faham apa yang aku nak sampaikan.
Enjoy reading- azueBB