Tuesday, September 25, 2012

Yang TERBAIK

Assalamualaikum

aku memang suka dia. dari mula hingga akhir. tapi aku tak tahu apa yang berlaku dalam kelambu hidupnya. Aku cinta karyanya. Cinta terlalu hingga buat aku jadi petah memilih kata. Jadi ini koleksi yang aku tahu memang terBAIK.


Khayal - Malique ft. Dj Fuzz

"lagu ni layan sampai khayal. tapi bukan aku khayal tak menentu tapi khayal dengan perkataan dan situasi untuk bertolak alik dengan kejayaan. khayal aku dengan pencarian..."



Senyum - Malique ft. Najwa Mahiadin

"senyum aku kala tenung hari lalu. senyum jua aku tatap matahari esok. jadi mari senyum dan sebarkan penyakit supaya tak jatuh lagi dan lagi..."



Cemburu - Malique ft. Amanda Amani

"jujur aku baru tahu erti cemburu yang balik katanya bukan semua manusia yang faham dalam intinya ceh! jangan cuba melankolik esok kau yang tersasar lagi dan terus tawa..."



Aku Maafkan Kamu - Malique ft. Jamal Abdillah

"kau sempurna dari segalanya....itu kata yang terakhir aku mampu kata atau mereka yang saja? kosongkan tin kata jangan hilangkan lagi seperti selalu..."



Alhamdulillah - Too Phat ft. Yassin & Dian Sastrowardoyo

"pernah dengar lagu ini. ia ikhlas dan tulus tentang sesuatu yang tiada siapa dapat menyangkalnya..diam jangan bising. fahami erti sebenar dan bebaskan diri...."


Dua Dunia - Too Phat ft. Siti Nurhaliza

"entah beza dunia itu berbeda benar atau bayangan pemikiran yang negatif. persoalan melebihi jawapan lalu lalang tinggi tutup segala rasa dan kata kebenaran.."



Terbaik dari Ladang - Malique ft. Liyana Jasmay & Ariz

"memang terbaik jadi jangan mencari kata kosong yang jatuhkan mereka...."



Bangkit - Malique ft. Altimet & others..

"jangan lupa mana darah kau ditumpahkan jika terjadi satu pertempuran. dan berdiri kau bukan kaku. tinggi & utuh, supaya esok ada lagi matahari itu untuk kita...."



Warkah Perbatasan

"aku tak tahu ini hadiah daripada siapa. tapi ia hebat dan aku hargai..."



Cuba lagi - Malique ft. Lah VE

"bukan senang dan bukan susah. jadi saja jadi apa yang kau mampu. supaya segala itu adalah kamu dan bukan yang lain...karya hebat tapi siapa saja yang menghargainya?"



Bawaku Pergi - Kaka ft Zizan

"ada ini bukan aku kata ia tak bagus. cuma bahasa terlalu indah hingga ada yang terlompat bila memahami. kerna mereka tak ada yang indah dalam hidup berimpi yang terhebat seperti kita yang imiginasi merentas himalaya mungkin..."



Teman Pengganti - Malique ft. Black

"ini yang terakhir? tidak..jangan jadi ia hadiah yang bukan permintaan semua. jadi aku doa ada lagi yang terindah untuk aku sandarkan dalam memori sebagai teman peneman hidup yang membuai kata dalam hidup....


andai benar ia sama...



lagu ini pernah jadi yang terakhir dari dia yang terhebat...jadi jangan ada yang jadi 'kebetulan' dalam hari esok. doa yang terbaik buat mereka yang terbaik. teruskan hidupmu dengan doa dia yang sempurna meneman hari hari kita...ya kau masih diperlukan jadi teruskan hidup..setiap yang dihargai itu pasti ada 'lamanya' didunia ini....

amin...

dumbdeaf

No comments:

Post a Comment

katakata bantal busuk

Blog ini aku taip dengan pelbagai isu. Jika ada melibatkan kamu. Maaf. Tiada niat menjatuhkan atau menaikkan sesiapa jika tanpa sebab musabab. Katakata aku taip bercampur aduk sebab aku bukan hebat gunabahasa. Tapi akan aku usahakan guna bahasa ibunda yang terbaik supaya kamu faham apa yang aku nak sampaikan.
Enjoy reading- azueBB