Monday, September 21, 2009

MALAYSIA = manusia + tanah + undang- undang + politik + drama + emosi + bla bla bla bla............


Assalamualaikum...

tajuk entry pagi ini sangat senang dan ringkas namun, tak ramai yang dapat memahaminya..mungkin....aku juga mungkin tak paham jika tak menelek apa erti tersebut sedalam- dalamnya...

Pernah lihat atau dengar atau terpandang (secara tak sengaja) tentang P1 MALAYSIAN FILMMAKERS SHOWCASE yang mengeluarkan hasil- hasil karya filem pendek durasi masa kurang daripada 10 minit dengan bertemakan MALAYSIA.

Dah lama nampak dan mengetahui filem pendek ini, tetapi sekrang baru boleh menelek satu persatu dan memahami maksud tersirat yang cuba disampaikan oleh pengarah dan penulis skrip bagi setiap filem pendek ini yang sememangnya menunjukkan apa itu MALAYSIA.

Membariskan pengarah- pengarah yang kreatif dan antaranya juga terkemuka dikenali umum seperti antaranya Yasmin Ahmad, Juntuning, Liew Seng Tat, Lim Ben Ji, Linus Chung, Khairil M Bahar, Ho Yuhang dan lain- lain lagi..

Antara tajuk filem pendek yang diterbitkan oleh Packet One Network ialah:

1- Chocolate
2- Potong Saga
3- Gerhana
4- Rojak
5- House
6- The Son
7- Lolilpop
8- Halal
9- Duit Kecil
10- Healthy Paranoia
11- Meter
12- Lumpur
13- The Tree
14- Slovak Sling
15- One Future

Apa yang anda fahami tentang Malaysia? Renungkanlah....


2 comments:

katakata bantal busuk

Blog ini aku taip dengan pelbagai isu. Jika ada melibatkan kamu. Maaf. Tiada niat menjatuhkan atau menaikkan sesiapa jika tanpa sebab musabab. Katakata aku taip bercampur aduk sebab aku bukan hebat gunabahasa. Tapi akan aku usahakan guna bahasa ibunda yang terbaik supaya kamu faham apa yang aku nak sampaikan.
Enjoy reading- azueBB