Saturday, October 16, 2010

salah aku atau salah kulit buku?

Hola!

Tahu kan hari ini aku naiki KTM dari Serdang ke Sentul? Tahu juga aku dah baca buku-buku jana akal?

Masa balik, mungkin aku ni kalau dapat buku, mata dah tak pandang orang keliling kecuali kalau jalan ada lobang dan longkang aku boleh elak lagi..

Satu minah pandang pelik lagak aku buat jenayah! aku pandang kembali wajah dia- ini cerita dalam KTM ke Putra dari Sentul. Aku syak minah ni usyar aku after aku rasa macam ada mata pandang aku (yg ni aku mmg hebat teka, instinct xkalah langsung!)

Dia tgk muka aku- aku tgk muka dia. aku senyum tapi dia pandang lain. - panas membakar aku! perempuan melayu bertudung- aku senyum dia boleh paling? aku salah apa?

Ada rasa lagi dia pandang: aku pandang balik la! pastu dia pandang buku aku ditangan. cess! aku lupa tajuk buku aku terpampang tulis PEREMPUAN SIMPANAN!

p/s: aku plak boleh baca buku tu gelak tak ingat! (kelakar bila smpai part tulisan Azie- Menu Baru di McD..)

No comments:

Post a Comment

katakata bantal busuk

Blog ini aku taip dengan pelbagai isu. Jika ada melibatkan kamu. Maaf. Tiada niat menjatuhkan atau menaikkan sesiapa jika tanpa sebab musabab. Katakata aku taip bercampur aduk sebab aku bukan hebat gunabahasa. Tapi akan aku usahakan guna bahasa ibunda yang terbaik supaya kamu faham apa yang aku nak sampaikan.
Enjoy reading- azueBB