Friday, February 11, 2011

mengvariasikan bunyian

Assalamualaikum.

Hari yang panjang ari ni, kerana?

cerita: keadaan agak tegang di opis saat aku agak agresif membela diri dari melakukan kekejaman secara terang terangan terhadap diri sendiri. makanya manusia tersebut perlu memahami bila aku sudah pandai mengatakan TIDAK terhadap penindasan yang tiada erti itu!

hari ini juga sangat seronok bila aku bersemangat mengulang dengar lagu dan puisi yang aku bunyikan sejak 2009 dan hingga kini. aku suka menulis dan membunyikannya mengikut rentak irama aku sendiri. ada rezeki aku bakal memiliki gitar bulan ini. insyaALLAH.

maka sudah pasti aku mengenalpasti sesuatu ketika mengulang dengar bunyian itu semua, apa yang aku kenalpasti ialah terdapat beberapa bunyian irama yang agak sama rentak dan kebarangkalian agak tinggi untuk menjadi sama akibat dari penyusunan bunyi dalam tempoh masa yang agak dekat.

oleh yang demikian aku berhajat untuk menyusun bunyinya semula kepada irama yang lebih indah dan bukan terlalu melankolik atau pop atau apa-apa saja yang tiada 'kehidupan'. aku juga akan menyusun kembali puisinya supaya tiada kata yang sama dan diulang tulis bagi setiap lagu. aku kenal pasti aku suka ulang guna beberapa patah kata
Note: dia sangat versatile!

i- bulan
ii- bintang
iii- cahaya
iv- sinar
v- aku
vi- kamu
vii- hidup
viii- cinta
ix- rindu
x- hati

dan beberapa lagi yang aku perlu susun semula agar tiada unsur kebusanan wujud dalam lagu aku nanti. haha!

maka aku neutralkan kepala aku malam ini dengan lagu dan irama dari Ingrid Michaelson, Paramore, The Kooks, Opick, dan beberapa lagi. Enjoy!

No comments:

Post a Comment

katakata bantal busuk

Blog ini aku taip dengan pelbagai isu. Jika ada melibatkan kamu. Maaf. Tiada niat menjatuhkan atau menaikkan sesiapa jika tanpa sebab musabab. Katakata aku taip bercampur aduk sebab aku bukan hebat gunabahasa. Tapi akan aku usahakan guna bahasa ibunda yang terbaik supaya kamu faham apa yang aku nak sampaikan.
Enjoy reading- azueBB