Monday, April 12, 2010

Dendam Sang Pencinta yang Mati~


Sepi.

Bisikku pada bulan

Kembalikan temanku

Kekasihku, syurgaku

Tanpa dia malam menemaniku

Sepi memelukku

Bulan jangan biar siang biar alam ini kelam

Biar ia sepi sepertiku



Sepi.

Hati ini bukan milikmu

Cinta ini bukan milikmu

Biar tertanam di perut bumi

Biar tertusuk didada langit

Takkan sekali kali aku membenarkan

Hati ini membesar bagai pohon

Cinta ini berkembang bagai bunga

Biar kelam seperti malam

Biar gelap seperti matinya hati

Bukan membenci

Bukan melarikan diri

Tergolek langkah tatkala terlihat

Wajah yang dulu milik hamba

Kini hilang dan meninggalkan luka.

Sepi.

Aku mahu sepi.

Seperti dendam sang pencinta yang mati.

No comments:

Post a Comment

katakata bantal busuk

Blog ini aku taip dengan pelbagai isu. Jika ada melibatkan kamu. Maaf. Tiada niat menjatuhkan atau menaikkan sesiapa jika tanpa sebab musabab. Katakata aku taip bercampur aduk sebab aku bukan hebat gunabahasa. Tapi akan aku usahakan guna bahasa ibunda yang terbaik supaya kamu faham apa yang aku nak sampaikan.
Enjoy reading- azueBB