Monday, March 26, 2012

Perasaan

Beruntungnya diri jika sudah dimiliki insan yang teristimewa. Aku cemburu. Bagai nak gila satu ketika dulu bila ada saja yang bercerita mereka sudah berpunya teman kekasih pujaan hati. Mahu menjerit-jerit aku menyanyi lagu Yuna “ini tidak adil, tidak adil bagiku!” itupun kalau lagu itu sudah ada waktu dulu. 

Note: Its just a child's love!
Kini tika perasaan itu hilang dibuai arus pergolakan rasa, bagai putaran roda ia kembali pada aku dengan perasaan yang berdekad lamanya. Ya, ada aku kongsikan disini hari itu. Tapi kini rasanya makin kalut. Aku hanya hidup seperti biasa dengan doa akan berlalu seperti dahulu tapi salah. Ia datang dan tiada pergi. 

Mana aku mahu lari. Kian tersepit dalam balutan perasaan aku sendiri. Kian lesu memintal kata untuk kembali tersenyum. Ah, tipu! Aku masih senyum bagai biasa malah bertambah seri tapi ia dihalang untuk terus senyum. Sakit! Malah, agak kejam sebenarnya. 

Pergolakan minda mungkin ada penghujungnya. Pergolakan perasaan dan hati, bersimpul mati jika tiada yang memahami…

No comments:

Post a Comment

katakata bantal busuk

Blog ini aku taip dengan pelbagai isu. Jika ada melibatkan kamu. Maaf. Tiada niat menjatuhkan atau menaikkan sesiapa jika tanpa sebab musabab. Katakata aku taip bercampur aduk sebab aku bukan hebat gunabahasa. Tapi akan aku usahakan guna bahasa ibunda yang terbaik supaya kamu faham apa yang aku nak sampaikan.
Enjoy reading- azueBB